Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 juli 2019

I morse drömde jag följande:

Carina Bergfeldt skulle sommarprata  klockan elva och vi var alla samlade på en lokal för att lyssna på det.
Mitt eget sommarprat skulle sändas senare samma dag och jag var fylld av förväntan. Jag kände också att det kanske vore bra om någon från Sveriges radio pratade med mig om det, för att göra det live var okej men jag var inte helt förberedd på just det.
Carinas tal sänds, jubel och applåder och till sist gick jag själv fram till Sveriges radios utsände och frågade när var och hur jag skulle hålla mitt prat.
Hon såg förvånat på mig och sedan gick det upp ett ljus. "Ja just det. Dig har vi helt glömt bort."


För att inte glömma Carina idag (för jag vill höra sändningen på radio 13.00) har jag ställt klockan på ringning.
Åh vad jag ser fram emot det!



Inga kommentarer: