Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 3 oktober 2016

7 grader.

Äntligen blir det allt kallare. Äntligen mörkare.
Om åtta veckor är det första advent.
Om sex veckor ska jag leverera manus.
Om fem dagar ska jag åtminstone ha skrivit tio tusen ord till.

De två sista är viktigast. De fem dagarna allra mest.
Större bett av kakan blir jag bara stressad av, så några dagars framförhållning räcker gott och väl.

In i kojen med mig.
Hoppas att ni får en finfin vecka!

Måndag. You´ve gotta love it.

6 kommentarer:

cyndi sa...

Lycka till med skrivet.
Måndag är bäst.
Vanlig vecka utan en massa störande är suveränt.
Det är ju då man kan få nåt gjort.

Agneta sa...

Åtta veckor bara? Det är ju rätt snart ju. Gud så fort tiden går.

Simona sa...

Älskar måndagar.

Anonym sa...

Lycka till med skrivandet. Hur många ord innehåller dina böcker på ett ungefär, om man får fråga?/ Maria

Åsa Hellberg sa...

Maria; runt 90-100. Sonjorna något färre.

Åsa Hellberg sa...

Cyndi; tack!!

Agneta; jag vet!

Simona; i know!