Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 16 oktober 2016

Stark film

based on a true story.
Den här.
Vi var båda superberörda. Den tredje av oss gråter aldrig på film. Inte ens på Livet efter dig.
Konstig människa, den där flickvännen.

(Skojade förstås, hon är bäst. Men ogråtig.)

Filmen var slut strax innan nio vilket var perfekt för då var jag hemma tjugo minuter senare, kunde dricka en kopp kaffe och nu ska jag lägga mig och se på något på teven i sovrummet.
Och kela med Misse som tycker att det är störtmysigt att lägga sig i sängen ett tag.

I morgon är det arbete igen.
Någon dag bör jag nog vara ledig men jag vill gärna nå en liten bit till först.
Drygt fyra veckor kvar till deadline.



2 kommentarer:

Simona sa...

Och nu är det måndag igen - hurra!

Åsa Hellberg sa...

Hurra!!