Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 14 oktober 2016

Vaknade tidigt av att jag fick ett sms,

vilket jag inte borde kunna hör eftersom ljudet var avstängt för alla utom mamma, Jonathan och Linnea som jag vill alltid ska kunna nå mig.
Det är väl läge för min telefon att börja knäppa sig, antar jag. Jag har haft den i ett och ett halvt år och det är väl så länge de håller perfekt.

Jag har Sony sedan mängder med år tillbaka och fortsätter nog med det den dagen jag måste byta. De kostar hälften av en Iphone och funkar finfint för mig.

Ny telefon och dator är bara upphetsande på pappret, och jag är rädd för att även macen snart packar ihop.
Det finns inga tecken på det än, peppar peppar, men den är två och ett halvt, typ, och har jag tur klarar den ett år till.
Den kunde sagt adjö redan efter ett halvår när jag tappade den på Heathrows stengolv, men det enda som hände var att locket inte går att stänga riktigt tajt.
Tur, för det är ju inte billiga direkt, de här arbetsredskapen. Å andra sidan, om man slår ut användningstimmarna så ...

Och min lilla lätta mac är den bästa datorn jag har haft. Jag tror att jag betalade 9 tusen för den. Väl värd varenda krona.

På just den här har jag skrivit Gloria, Nikki och halva Sonja 3.
Tre hela manus per dator låter ju rimligt, eller hur?

Nu på dagens pass.
Mot hälfen.
Jag når nog det i slutet av dagen, tror jag.

Tjoho!






3 kommentarer:

Agneta sa...

Datorn borde hålla några år till. När min förra lilla Mac började ge upp i våras hade jag haft den i många år, och dessförinnan hade någon annan haft den. :)

Simona sa...

Tjoho!

Kristina W sa...

Min stackars Mac är nog också snart slut - jag går och väntar på att den ska dö vilken dag som helst. Men än då länge lever den, trots sina 6 år :) Det är bra kvalitet!