Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 3 april 2020

Fröken Åsa återkommer i eftermiddag med ny lektion.

Innan dess ska jag sortera min nästa redigeringsrunda med Kvinnorna på Flanagans.

Jag ska som vanligt dela in luntan i högar om 20 sidor och sedan beta av en hög varje dag.
Eftersom jag vet att det är 245 sidor i manuset så blir det exakt 12 dagars jobb.
Med deadline den 20e, behöver jag inte starta själva skrivarbetet förrän på söndag. Men däremot gå igenom det som min redaktör har skrivit ned i ett separat dokument.
Boken är ju i stora delar klar, det återstår finslipning.

Hittills idag har jag gjort en kul intervju om annat än böcker, har handlat – drog ett djupt andetag när jag gick in på Ica i mina blå plasthandskar och andades ut först när jag var tillbaka vid bilen. Jag känner mig utsatt och nervös när jag går i butiken och stirrar rätt elakt på den som vågar sig nära.
De backar, moahahaha.

Idag behövde jag inte så mycket, mest TULPANER.
Och ett påskris. Jag hittade fjädrar i ljusgult från förra året som passar perfekt i år också.

Nu väldigt sen frukost, sedan jobb en stund.
Tjohej.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

I vår affär är det inte mycket folk och de som är där håller avstånd.

Åsa Hellberg sa...

Ja, man hoppas ju att det är så överallt, men så läste jag Aftonbladet och om köerna på Systemet ...