Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 14 september 2023

Det är bara att konstatera att jag de här dagarna

 har varit för trött för manusarbete, så nu lägger jag det åt sidan tills nästa vecka.  Det gör att jag kommer att vara ÄNNU mer efter, men har strax skrivit hälften och tror att jag hinner. Det är ju inte en en deadline från förlaget utan från mig själv. Förlaget behöver nog inte det här manuset förrän om ett år, eller nästa sommar i alla fall. 

WELL, jag vill ha det klart så att jag kan börja tänka framåt. 

Något annat jag borde ha tänkt på, på tal om att se framåt, var ju att byta abonnemang. Nu står jag där med TELIA när jag ska åka till England. Hade jag bytt till 3 eller Telenor hade jag inte behövt bry mig. Nu har jag ändå bytt till 3, men det går ju inte på en dag, så den här resan får jag stå ut med TELIAS skitabonnemang och köpa till surf/telefon för 300 kr.

Igår, med nytt abonnemang, så köpte jag också en ny telefon. Är än så länge skitnöjd. Den är vikbar (Samsung Flip5) och ryms i mina handväskor, hurra. 

Det var det. Jag ska försöka få ihop kläder till tre dagar, det ska bli varmt som sagt och vi får väl se vad jag hittar i garderoben.



här hänger grejer som ska provas!

Där har vi det. Jag hämtar Jonathan klockan 5.30 och flyget går 7.50. Nu ska jag bara försöka hålla mig vaken så att jag kan lägga mig tidigt, eftersom jag ska upp kl 3. 

Tjohej!

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas er resa blir behaglig!

Agneta sa...

Snyggt skåp!

Läst ut Ett oväntat besök. Sträckläste pga spännande! Fin. :)

Åsa Hellberg sa...

TACK!