Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 9 september 2023

Kroknade helt igår,

 och 1500 av de 3000 som var målet missades för jag var SÅ trött. Sedan höll jag mig vaken till halv tio och sov till åtta, så idag var jag pigg men mer än 3000 blev det inte, så nu har jag 5000 kvar till målet på en och en halv arbetsdag. 

Det kommer troligtvis inte att gå, men vi får väl se. 

Om jag bara får ihop mina 3000 i morgon så KAN det gå att i alla fall få ihop 1000 innan avresan klockan 11. På planet är det för trångt och bökigt så ska jag klara det är det innan avresan från hotellet. Jag tänker att jag ska göra klart allt söndag kväll, och hoppas på ett tidigt toabesök måndag morgon ... funkar det kan jag sätta mig i receptionen och jobba fram till pick up klockan 11 på måndag.

Yes box, jag vill nå mina mål, så är det. 

Där har vi det. 

När jag kommer hem ska jag köpa en ny dator, det är dags efter tre år (tror jag det var). Jag har tappat den två gånger i golvet här och vissa tangenter har liksom satt sig lite. Tror att den har blivit pyttelite sned. Men jag behöver en backup, och då är ju den här perfekt att behålla till det. 

Typ så, dagen innan sista dagen på skrivresan. Jag kommer hem med MINST 26 tusen nya ord och det är superbra gjort på två veckor. 

Jag vet i sjutton hur mkt bättre eksemet har blivit, men det märker jag mer när jag har kommit hem. Här blir det kratrar i huden så fort jag badar.






Ingen större skillnad. Det här var efter disken idag. 

Det finns en annan grej jag förmodligen bör jobba med mentalt, och det är insikten om att min sjukdom är kronisk. Jag har kämpat med att få bort den i tre år och behöver nog förstå att det inte går. Det gör mig lite ledsen, faktiskt. 

JAJA. Hejhej 


Inga kommentarer: