Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 18 september 2023

Helt sjukt

 Bokstavligen.

Jag som var så noggrann, inte gick på fester eller premiärer, pratade knappt med någon på Cypern, ändå visade provstickan positivt för Corona i lördags i London. 









En makalös Fantom i Fantomen på Operan




Hemresan, hade mask även dit eftersom jag kände något lurt redan när vi åkte i fredags morse.




FeberÅsaPåsa





Tog en liten promenad igår för att få luft








Vi bodde nära Ritz, vårt hotell hette The Mayfair hotel





Abba-arenan, 40 punds taxiresa (en väg) utanför London. 

Men med med alvedon och ansiktsmask tog jag mig ändå till ABBA-showen och det var helt magiskt! 

På fredagen såg vi Fantomen på operan och den var också svinbra.  

Så trots sjuk och säkert hög feber med den frossan som jag har haft, så blev det bra. Jag bara hoppas att jag inte har smittat någon men hur Jonathan ska klara sig vet i tusan, vi delade ju säng på hotellet och sova med ansiktsmask går ju inte. 

En rekommendation är annars att inte landa med ett flygplan när man har Corona (eller förkylning för den delen), jag trodde på allvar att jag skulle spräcka trumhinnorna, det var hemskt! Är så glad att jag inte ska flyga på länge. Idag har jag lock för ena örat, det jag fick öroninflammationen i efter förra resan ... Det andra örat släppte redan igår.

Och Cypern, som nu för andra gången i år har gjort mig sjuk, längtar jag inte tillbaka till, i alla fall inte just nu. Alltså hur smittsam är inte den här varianten om man inte ens behöver vara nära någon för att bli sjuk? Det hostades ett par gånger bakom mig på flyget, det kanske var det som behövdes. Eller i alla köer på flygplatsen? Jag vet inte. Surt är det i alla fall att jag inte hade mer energi i London. Vi skulle shoppa och hitta på grejer, men hängde mest på rummet. Jonathan var inte heller helt pigg.

Men igår gick han iväg själv och åt lunch på ett ställe han blivit tipsad om, tack och lov att han är så driftig i alla fall. 

Jag köpte ägg och sallad från snabbköpet mitt emot hotellet, det funkade det också. Vi fick ha hotellrummet till 17.00, vilket var helt perfekt. Och vi landade tio minuter före tid (flygtid 1tim 50 minuter) och våra väskor kom först, så vi hade tur just med det. 

Ikväll kommer Mathem med påfyllnad, så det går ingen nöd på mig alls! Det är bara surt!

Jag måste kolla hur man stärker immunförsvaret, tycker att det har varit lite uselt i år. 






2 kommentarer: