Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 24 september 2023

igår hälsade vi på lillsnufsan, hennes syskon och valpar från ännu en kull.

 Jag tror att det var 13 stycken som sprang runt och jagade antingen varandra eller sina mammor. Selma var cool, och när de andra slogs som mest la hon sig ned och sov. Men hon var med i jakten på maten, den från mammorna och den som serverades av uppfödaren. 





Hon var inte alls rädd, men heller inte sådär överdrivet kelsjuk som vissa andra valpar var. Hon tog det lite piano, och var liksom lugn. Nafsade inte efter fötter - och pussades inte direkt.



Vissa, som den här valpen, var oerhört framåt och busiga, det var så stor skillnad på dem, så märkligt ändå att det var så väldigt tydligt att de hade helt olika kynnen. Det här var en riktig busfia, och så brutalt söt. 

Det var en annan liten flicka som pussades desto mer, men efter fem sekunders betänketid så insåg vi ju att vi inte kan ha två. Inte nu i alla fall. 

Planen är att ha Selma tre dagar var i början, för att sen gå över till att ha henne en vecka och sedan hjälpas åt när det behövs. Det är bra för vi behöver ju alla planera tillvaron. 

Idag åkte jag till Ikea och köpte handdukar, nya badrumsmattor (tänker att det är bra att ha att byta med) en skräphink med lock, ett par lådor till sladdar och lådor till skor. Jag tittade också på garderob och ska beställa det i veckan, och beställa hjälp med att montera den. 


Songesand, heter den här. Den ska alltså stå i hallen, istället för de två som står där nu som ska återmonteras i vardagsrummet.

Det är lite pyssel inför frk Selmas ankomst. Jag vet att Jonathan och Linnea var ute och kollade på hundsäng idag.

I morgon är arbetsdag. Jag har fortfarande en halv grad högre temp än vanligt,  och jag känner det som en liten klump i pannan, men är tusen gånger piggare, har inget utslag på covidstickan och känner mig ju 99% återställd. Nu är det gaspedal (HUR många gånger jag har sagt det i år??)

Jag ska ju på MUSIKAL på onsdag, Änglagård, men det är ju på kvällen, och jag tror att jag ska på mammografi någon dag men det måste jag kolla för jag minns inte exakt när. Bara att det var på SÖS den här gången. Är det fint väder ska jag ta tunnelbanan och gå från Skanstull.



19 minuters promenad, perfekt ju.


Södersjukhuset är mitt "hemmasjukhus". Där har jag opererats, legat inne för magont, fött barn, varit på barnsjukhuset, gjort mammografi och annat. 

Typ så, en ledig söndag. I morgon redigering OCH manusskrivande! 

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Då närmar det sig hämtning nu…

Åsa Hellberg sa...

Ja, det gör ju det! :)