Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 1 april 2014

Åsas egetprogram i London.

Lördag, avresa 7.30 tror jag.
Till Hotellet och lämna bagage, sedan direkt till Portobello Road och marknaden.
Varför säger jag inte.
Promenad till slutet av gatan där en av min karaktärer bor.
Tillbaka till hotellet, checka in och kolla våning tre och fyra.
Varför säger jag inte.

Tokslut, tror att jag svimmar i sängen.
Om jag orkar tar jag en promenad till stan.

Söndag.
Frukost.
Två skrivtimmar.
Promenad till Camden market.
Varför säger jag inte.
Taxi till Harrods.
Varför säger jag inte.
Promenad, om jag orkar, till Selfridges.
Varför säger jag inte.

Måndag.
Frukost.
Två timmar skriv.
Ledig på dagen. Ska shoppa, fika och stirra på folk.
Möjligtvis kolla in en signering och intervju i en bokhandel, men måste kolla det först.

Tisdag morgon,
lämnar hotellet tidigt som tusan.
Vill kolla en grej på flygplatsen.
Planet hem avgår från Heathrow halv sju.


6 kommentarer:

Simona sa...

JAG ÄR VERKLIGEN INTE ETT DUGG AVUNDSJUK!

Åsa Hellberg sa...

Förstår du hur helt underbart jag ska ha det där jag knatar runt för mig själv med din anteckningsbok i handen!!

Simona sa...

Rub it in. Rub it in. Förväntar mig MÅNGA sms.

Jane sa...

Ha ha ha! ;))
Vad är väl en bal på slottet....?
Alldeles helt underbar ; ))

Åsa Hellberg sa...

Jane; eller hur:)

Åsa Hellberg sa...

Victoria; jag såg din kommentar:)
Hälsa Örjan!