Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 16 april 2014

Jaha, det var den trevliga onsdagen.

Simona och jag har ätit soppa och pratat om ... livet, konsten och allt däremellan.
Väldigt trevligt trots att jag sista halvtimman låg ned med droppar och fetvadd i örat (alltså bara för att dropparna skulle hamna på rätt ställe i örat, jag inte sjuk alls.)

Och så har jag fått en signerad pocket till min mamma.
Jag har med mig en bunt signerade böcker till henne när jag åker hem i juni; Catharina Ingelman-Sundbergs "Låna är silver, råna är guld". Lill-Babs fotobok, med texter av Lotta Bromé och nu alltså Simonas senaste "De skandalösa."

Ikväll Greys. Scandal har jag redan sett. Den serien är fortfarande fantastisk men blir mer och mer rå. Det ska bli intressant att se hur den utvecklas framöver.

Ungefär så.
I morgon börjar påsken 2014.



1 kommentar:

Simona sa...

Tack för en mycket trevlig dejt!