Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 19 april 2014

Herrejösses, jag har inte bloggat än idag.

Jag tror jag glömde det i morse.
Nåväl, nu är jag hemma och ska ta tag i mitt eget liv.
Inte lika mycket idag som i morgon, då jag startar dagen i tvättstugan klockan 7.
Perfekt, eftersom jag så gärna kommer igång tidigt med min redigering.
Sedan har jag måndag och tisdag på mig, för på onsdag åker jag till Sundsvall och kommer hem dagen efter och på fredag kanske jag drar. 
Igen.
För att få vara ifred och redigera. 
Och göra research.
100% jobb, men i pausen vill jag ha sol.
Mat måste ingå.

Klarar andra att åka på sådana självresor (charter) borde väl jag göra det också?




2 kommentarer:

Anonym sa...

Åka på charter själv för att skriva och sitta på balkongen och filosofera är en hemlig (inte så hemlig längre) författardröm jag har. Gört!

Åsa Hellberg sa...

Jag kanske gört, får se:)