Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 april 2014

Jag såg inte klok ut i den blå byxorna,

måste nog vänja mig vid dem först.
Istället satte jag på min min nygamla favvis svart. Från topp till tå.
Med lite guldattiraljer.

(Jag kände mig mycket snyggare än bilden visar. Jag vet inte riktigt vad jag pratar om här, minen är väldigt svårtydd ...)






















Om en timma åker vi tillbaka till Stockholm.
Jag ska redigera på tåget.
Tjohej!

7 kommentarer:

Elisabet sa...

Hej Åsa!
Jag har de senaste dagarna lyssnat på en liten värld, Sonjas sista vilja, och Sonjas hemlighet. Underbara böcker som gör att åldrandet inte känns så läskigt!
En fråga bara, Sonjas hemlighet. Utan att avslöja för mycket så undrar jag om den verkligen ska avslutas med Edits brev till Frank? Det fanns ju med i ett annat kapitel och det var ett konstigt avslut enligt mig.. Eller kan det vara så att det blivit något fel hos adlibris ljudbok?
Vänligen Elisabeth

Izabella sa...

Vet inte hur du kände dig men snygg är du. Och så har du ett par läckra skor/ sandaler på dig ;-)

Anonym sa...

När man rör sig så blir det ju lite annorlunda än när man står rakt upp. Då kan det ju kännas lite konstigt när det fångas på bild - mitt rörelsen - men det betyder inte att det inte är snyggt.
Jag har äntlig fått "En liten värld" så nu ska det läsas!
Det är vår!
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Elizabeth: Nej, det är helt fel slut:)
Har du den på cd eller hur lyssnar du? Det finns de som lyssnar via till exempel Itunes (på sin telefon), och har inställningen shuffle kvar sedan de lyssnade på låtar, då kommer kapitlen lite huller om buller.
Har du köpt via adlibris så ring dem och fråga, du måste ju ha ett riktigt slut!! :)

Elisabet sa...

Jag har ljudboksabonnemang! Och det är ingen inställning. Konstigt!!
Men jag ska ringa dem!
Tack för ditt svar. Blir det en tredje bok om Sonjas vänner??

Åsa Hellberg sa...

Nej,i alla fall inte än på ett tag, däremot har jag precis släppt en helt ny bok "En liten värld." :)

Åsa Hellberg sa...

Elisabeth; Förlåt, nu såg jag ju att du redan har lyssnat på En liten värld!! :)