Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 10 april 2014

Jag ska få träffa bloggvänner idag i Karlstad,

och det ska bli jättkul!

I natt bestämde sig kroppen för att den inte ville sova. Bara sådär.
Jag har mest tiddelipommat hela natten. Och torkat kattkräks. Det började med det, för sedan gick det helt enkelt inte att somna om.

Så nu är jag lite såsig, men det går över under dagen.
Eller under en kall dusch.
Jag börjar med den, sedan ska jag prova kläder.

Hurra, Karlstad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har planerat att komma till Karlstad i eftermiddag (såg att ni signerar 16-18), men har ju ett par timmar i bil för en resa till karlstad och tror tyvärr inte att jag får ihop tiden pga jobb å annat. TYPISKT för jag ville Så gärna träffa dig. :( kram Karina

Robert W sa...

Det var fantastiskt roligt att äntligen få träffa dig!

Åsa Hellberg sa...

Robert; tusen tack för att du kom!

Katarina; en annan gång!