Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 5 september 2014

Den här dagen vet jag inte vart den tog vägen,

och jag har inte redigerat alls så mycket som jag hade hoppats på.
Tur då att jag har en del av helgen till det, och sedan hela nästa vecka.

Jag hade önskat att jag hann höstdona innan Nisse kommer hit ikväll, men det kommer jag inte hinna. Istället fokuserar jag på att få bort smutsen från golven, det är faktiskt nödvändigt om det alls ska infinna sig någon form av fredagsstämning.

Att Misse efter femton år fortfarande är rädd för dammsugaren har bara att göra med att han ser den alldeles för sällan

2 kommentarer:

Ezter sa...

Matte är också rädd för dammsugaren alltså ;) (Jag med!)

Åsa Hellberg sa...

Ezter; något ditåt:)