Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 5 september 2014

Idag måste jag ha en to do-lista.

Men först vill jag beklaga mig över min höft.

Jag vill ju påstå att jag tränar nu för tiden, även om det den här veckan bara har blivit ett pass.
Jag hoppar och studsar dansar till glad musik och efter två låtar gör jag armhävningar. Det blir kanske uppåt 50 totalt på ett pass.
Det är dagen efter som höften gör ont. På utsidan. Rörelsesmärta, alltså ingen värk.
Och det är inte träningsvärk.
Jag hittade något på nätet som pratade om sprutor.
Hahahahahahahaha.
Hellre ligger jag blixtstilla.

Idag då:

Redigera.
Skriva en liten grej till ett stort evenemang där mina böcker ingår om ett par veckor.
Skriva en annan grej inför bokmässan.

Åa till posten och hämta nya exemplar av En liten värld, som jag har köpt (man får ett visst antal friex, och när de är  slut får man köpa - till ett bra pris.)
Köpa ett gäng av mina egna pocketböcker på Akademibokhandeln. Jag orkar inte fråga förlaget, som är ett annat än det jag kommer ut på nu.
Skicka böcker som jag har lovat.

Sedan är det väl bra om jag gör lite husmorssysslor, men jobbet är prio.
Idag också.
Hurra!


2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Att studsa till glad musik kanske t.o.m. jag klarar av, anti-träning som jag är. Ska försöka redan nu! Trevlig helg!

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma, Hanna!