Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 2 september 2014

Jag ser på Idol.

MIN nya facebookkompis Anders Bagge är med.
Just nu har han sagt nej till Josefine medan Bard har sagt ja.
Jag tror att hon går vidare efter pausen när Laila har sagt sitt. Säg till henne att sänka axlarna och händerna, så blir det nog stjärna av henne också tänker jag.

Själv har jag än så länge inte haft några musiker i mina böcker, men jag känner att det bara är en tidsfråga.  Jag har några bekanta som börjar bli gamla nog att platsa och som troligtvis kan vara otroligt bra källor när jag ska börja göra research.

Nu har jag ett par andra böcker att skriva först, men sen kanske?
Vad tror ni?











2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror du klarar det du föresätter dig. :)

Idag pratade jag med min fd grannfru som tidigare lånat och läst "sonjaböckerna". Hon har lånat och läst en liten värld i sommar. Hon sa till mig, när hon fick hem boken, att det kunde ta ett tag innan hon skulle ha läst den men hon hade inte kunnat lägga i från sig den.
Hon tyckte mycket om den men sa att hon hade tyckt något bättre om de om Sonja - även om det var marginellt. Hon ville att jag skulle hälsa dig att hon gillar ditt sätt att skriva och att det är lättsamt och begripligt. Det är roligt och griper tag i en så man inte kan släppa boken förr än man läst slut. Det är inte många böcker som gör så. Allt enligt grannfrun alltså.

Min arbetskamrat sa här om dagen att hon hoppades att det skulle komma en sonjabok till som knöt ihop allt som man undrar över efter den andra boken.

Alla väntar ´på din nästa bok :)
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna, hälsa dina vänner!!