Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 28 september 2014

Vilken mässa.

Det har varit otroligt roligt. Inte minst att jobba med Simona, vilket var första - men absolut inte sista - gången.















Och så var min vårvapendragare, Catharina, förstås på plats med sin rånarliga.














Och här flankeras jag av den otroligt framgångsrika debutanten Stefan Ahnhem och den mer rutinerade, men lika framgångsrike, Anders de la Motte.


















Mitt ljudförlags tilltag var tråkigt, men glädjen över att få vara på den här fina förlaget Forum överskuggar det med råge.

Det har varit en fabulös mässa.
Jag har träffat läsare, signerat böcker och träffat kollegor, föreläst och ätit god mat, sovit på fint hotell och fotat Desmond Tutu!!!
Ser ni att han tittar rakt in i min kamera?





















Jag har använt varenda klänning jag hade med mig och nästan alla mina åtta par skor.
Benen är svullna, rynkorna djupa men jag kommer att somna lycklig ikväll.


På onsdag har vi marknadsmöte om "Sara".
Då börjar vi om från början.
Åh, vad det här är roligt!

8 kommentarer:

Ezter sa...

Stefans bok läste jag i somras, den var bra tyckte jag! Dessutom så rörde de sig i min hemstad, min gamla skola...

Åsa Hellberg sa...

Vad roligt. Jag ser fram emot att läsa den.

Simona sa...

Tack darling, det var FABULÖST att vara vapendragare ihop.

Åsa Hellberg sa...

Fabulöst!!

Iza sa...

Hej, kul att träffa dig på mässan! Du och Simona var toppenbra och roliga att lyssna på! :)

Åsa Hellberg sa...

Iza; det var jätteroligt att träffa dig också. Lycka till!!

Anonym sa...

Tack för en trevlig blogg. Kul att det var lyckat på bokmässan. En liten fråga Var har du köpt din klänning. Mkt klädsam modell. Ser ut som om man kan äta, sitta i, och gå utan att behöva hålla andan. Vill gärna ha en. Tack för bra böcker. Kram Anki

Åsa Hellberg sa...

Hej Anki, den armégröna?
Zara.
Finns nu i benvitt, svart och prickigt tror jag, den gröna har jag inte sett sedan i somras:)