Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 11 september 2014

Skryt, men jag blir ju så attans glad!


Härlig bok!

Jag fick den här boken som recensionsexemplar för ganska länge sedan. Efter det träffade jag författarinnan på den lokala bokhandelns Onsdagsklubb, och blev nästan lite kär! En väldigt karismatisk och trevlig kvinna! Jag blev väldigt sugen på att läsa boken, men har helt ärligt inte haft tid förrän jag kom över den som ljudbok¿ Tänk så sjukt mycket snabbare det skulle gå om rec.ex till mig skickades ut som ljudbok! Vilken dröm för en arbetande student¿

Hur som haver! Det finns väldigt mycket jag gillar med den här boken. Författarinnan, grundbudskapet att det aldrig är för sent att ändra sitt liv (If you don't like where you are, change it. You are not a tree¿) och karaktärernas något röriga känsloliv! Trots att det är fiktiva karaktärer så känns det lite tryggt att jag inte är ensam i världen om att ha ett rörigt känsloliv! En helt igenom jätterar bok som absolut är värd att lägga tid på!


Ebba, tusen tusen tack!!!