Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 19 september 2014

Fredag.

Skrivit drygt en sida.
Fått kontakt med ett ställe jag ska få göra research på, som jag inte kan berätta om, men som är fantastiskt.
På tisdag äter jag lunch med en person som har jobbat just där och listan på frågor är redan lång.
Hurra.

Klockan sex ska vi vara på middag, och jag måste bestämma mig för vad jag ska ha på mig!
Det är sommar ute, det känns som om det ställer till det en smula. Vita ben behöver ju strumpor, eller hur?

Det löser sig. Man kan alltid ha byxor.
Hej hopp.

2 kommentarer:

Ezter sa...

Det blir fort kallt, så du kan nog ha strumpor utan att det stör!

Åsa Hellberg sa...

Japp, jag hade strumpor och det var tur för drinken serverades ute:)