Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 11 september 2014

Man kanske kunde tro

att jag skulle sova ut idag, dagen efter manusleveransen.
Ändå sitter jag här igen, sex timmar senare.
Samma soffa, inget manus, och jag borde verkligen
lägga mig igen.

Jag vet att jag sa att jag ska vara ledig i en vecka men jag kanske drar ner det till några dagar.
Tänk om jag äntligen kunde börja skriva på manus sex, som jag har längtat efter?
Vi får se.
Jag börjar i alla fall inte förrän på måndag.



Inga kommentarer: