Alltså Flashdance.
Jag rös, skrattade, blev tårögd och förälskad i hela ensemblen.
Jag köpte biljetterna i onsdags eller torsdags och vi vi plats på rad fem. Långt ut på högerkanten men utan bänkar framför oss. Vi satt helt perfekt!
Både tolvåringen, som går i musikklass och fick uppleva sin första musikal, och jag, var överens om att det hade varit en helkväll.
Hade jag satsat pengar på mig själv som tolvåring hade de landat på att mig som artist, och att inte längre vara ung och lovande känns ... absurt.
Men jag bangade. Var rädd för kritik. Kröp ihop när jag inte var bra nog.
(Alltså är det superbra att ha en son som är musiker, han har fått ta över alla mina gamla drömmar. Hehe.)
Det är dyrt att gå på teater i Stockholm, men att få se en musikal med Sveriges främsta musikalartister är något jag lever på länge och därför är det värt precis vartenda öre.
Hanna Lindblad. Karl Dyall. Rennie Mirro.
Gosh!
Mina föreläsningar.
Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras.
Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka.
Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling.
Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär.
För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek.
Bokning sker via Författarcentrum
2 kommentarer:
Så härligt att det blev så bra :)
Antar att du är världens bästa bonusmorsa just nu :)
Vi har tack och lov alltid gillat varandra:)
Skicka en kommentar