Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 29 juni 2018

Då var det skrivtajm.

Men jag startar som alltid med att kolla runt på nätet. Ungefär samma rutin varje dag. Jag är ju en människa som trivs med sådant.
Det gör nog de flesta, tror jag,  för även om jag känner mig lite rastlös just nu så gör jag på samma sätt varje dag. Ett enahanda men behagligt liv.
Idag består livet av jobb och visning av lägenhet. I morgon ska jag själv titta på en, men jag är ju väldigt förtjust i den jag såg häromdagen så det ska mycket till för att slå den.

Sedan fajtas jag med det första hotellet jag bodde på i New York.
De har debiterat mitt konto 1850 kr typ (tre dagar efter checkout) och jag vet inte varför eftersom hotellet var förbetalt.
Jag har fått tag på någon på FB som hjälper mig men vi kan väl säga att det gick lättare att boka hotellet än att få klarhet i det här.

Igår morse sas det att jag skulle få mejl från någon, well, det har fortfarande inte kommit.
Kvittot jag fick när jag checkade ut var på en av tre sidor såg jag först när jag kom hem, så den här summan (och ett par mindre) finns inte med.

Så lite varning för Park Lane Hotel New York i nuläget. Jag återkommer när och om de har gjort rätt för sig.
Annars blir det en allmän varning på alla sociala medier, banne mig.

Jaha, vänner. Det var väl det.
Bra fredag så här långt!

Inga kommentarer: