Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 5 juni 2018

Det blir lite upp och ned när man är sjuk.

Igår sov jag otroligt mycket första delen av dagen, vilket förstås påverkade nattsömnen så att jag vaknade klockan två i morse. Sedan fyra och då gick jag upp och åt frukost. Nä, förresten, jag åt den i sängen.
Sedan somnade jag om tills klockan ringde kvart i sju eftersom mathem ska komma med sin leverans mellan sju och nio.
Jag vill gärna somna igen nu, men det går inte för de kommer först vid 8 fick jag just veta.
Jag får väl kolla Downton som jag gjorde i natt. Jag har min dvd-spelare i sovrummet eftersom det inte finns någon scartkontakt i den stora tv:n och det är där jag tänker ligga tills mathem kommer.

Igår skrev jag kanske en halv sida. Jag hoppas så att jag är bättre idag så att jag kan jobba senare.
När jag har sovit igen ...

Det är i alla fall svalt idag, alltid något!

Inga kommentarer: