Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 3 november 2019

Igår såg Simona och jag Häxorna i Eastwick


Jag gillade.
Särskilt roligt var det att se Kayo. Hon var hon gjorde ett strålande jobb tillsammans med de kanske mer rutinerade Jöback, Sussie Ericsson och många andra.

Bild jag la in på instagram






Applådtack med Sussie Ericsson främst och Jöback till vänster. 


Jag hade päls, smink och handväska. Ibland är det skönt att krypa ur pyjamansbyxorna.


Idag är det jobb som gäller och när det är klart måste jag röja klart här hemma. Och försöka få tag på Ikea och reklamera fåtöljen jag köpte,. Den funkar inte som jag vill, jag sitter alldeles för långt bak mot vad jag gjorde i testfåtöljen på Ikea, och det funkar inte. Jag känner mig som ett litet barn i en vuxenstol där knäna inte når fram till kanten på stolen. 

Jaja. Så länge använder jag kuddar och bullar upp i soffan och sitter vid köksbordsskrivbordsbardisken.

Tjohej!


Inga kommentarer: