Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 21 november 2019

För att jag ska komma ihåg vad jag har tittat på

så fotar jag det. Jag har mängder med bilder på Ikeamöbler som jag har tittat på. Kombinationerna på varuhuset finns sällan på nätet.
Och som min dammsugare som jag köpte igår som hade ett långt produktnamn.
Jag visade fram bilden och då visste butiken direkt vilken jag ville ha.






Och igår orkade inte min tvättmaskin med tvätten (och var fylld av skum) och stod och stampade utan att få igång centrifugeringen. Istället för att tömma den på vatten, ställde jag vredet fel så att den fylldes på med ännu mer vilket resulterade i vatten på hela golvet.

Alltså googlade jag tvättmaskiner (för det kommer jag aldrig att vara utan en igen om jag inte måste, jag tvättar ALLT i den).
Och nu har jag en bild om det är så att jag behöver (tror att min kanske funkar igen, tvättar nu så får vi se i vilket skick den är idag).







Jag fotar också menyer på restauranger för att kunna se dem utan läsglasögon, priser i butiker likaså. Smart va?

Idag ska jag jobba, jobba, jobba och om det blir någon tid över fixa en julgran innan de tar slut.
En ny plast, men stor, som passar här. Min lilla som stod på ett bord kanske Jonathan och Linnea vill ärva.

Men som sagt, först jobb. Efter städningen igår blev det inte ett dugg gjort.
Tjohej!

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Håller tummarna för att tvättmaskinen fungerar igen. Så störigt när det händer så. Min mobil är också full med bilder på saker jag sett som skulle vara kul att ha🤗
Ha en fin torsdag!

Åsa Hellberg sa...

Visst är det smart! Tack. Trevlig helg!

Eva-Lotta sa...

Säkert åldersrelaterad smarthet, baserad på erfarenhet ;) Trevlig helg du också!