Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 8 november 2019

Bokens dag i Motala var fantastisk.




Allt var kul, från scenens framträdanden till middagen och sedan hotellet med sitt motormuseum.
Den här bilen lanserades 1905 (samma år som min morfar föddes) och i Sverige fanns drygt hundra exemplar. Jag vet inte om någon av dem rattades i Fjällbacka, men det tror jag inte.






Nästa tur går återigen till Sundsvall där jag ju sov häromsistens.
Den här gången har jag sällskap av Simona och vi ska bila dit. Jag håller koll på vädernyheterna för kommer det snö får vi nog tänka om, men än så länge ser det bra ut. Peppar peppar.
Ska bli så himla kul, i alla fall!

Fredag och jag somnade om till halv elva. Var redo att kliva ur sängen halv sju men var helt slut, så skönt att jag till sist somnade igen.
Nu är jag pigg som en mört, ska handa pga noll saker i kylskåpet, tömma lägenheten på skräp (utrensade tidningar, kartonger, böcker etc. Kläder ska till insamling) och sedan ska jag jobba med Flanagans 2 som vi just tog beslut om ska utspelas 1985 och inget annat. Mitt förslag. 1985 är tydligare än -83.
Sedan kommer Ikea och hämtar fåtölj. Vilken tid minns jag inte, men jag tror att det var efter 17.00.

Älskar att redigera den här boken och har fram till första dec på mig.Det är många dagar som faller bort av olika jobbanledningar, men det ska gå! Så kul, i alla fall.
Därefter ska jag direkt börja skriva nästa korta Sonja, jag har fram till första mars på mig men vill vara i god tid. 
2020 kommer att bli ett bra arbetsår, känns det som. Sonjan är nog klar 1 april, i slutet av april ska Flanagnas 2 vara klar och sedan ska jag "bara" skriva Flanagans 3. INGET MER än att redigera den under hösten nästa år. Helt galet skönt.

Flanagans 2 kommer före midsommar, så det blir en sommar istället för höstbok den här gången.
Tjohoo!

Hoppas att ni får en toppenhelg. Själv ska jag se på musikal i morgon och ser så fram emot det!
Återkommer med mina tankar om den.

Inga kommentarer: