Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 19 november 2019

Leverans av stol till Simonas nya fina lägenhet,

20 sidors redigering och så har jag efter 14 år köpt en ny dammsugare.
Det känns som om den jag har tar in smuts i ena änden och spottar ut det in den andra, så efter morgondagens arbetspass ska jag STÄDA med den nya. Det känns som jag längtar efter det.
Jag ska göra allt på en gång. Skura golv, våttorka överallt och sedan tvätta lakan.
Jag tycker att det är lättare att städa finti dagsljus än så här dags när man inte ser eländet, så jag väntar till i morgon.
Men redigeringen går först och den är såpass rolig att jag skulle kunna göra med än 20 sidor, men jag håller mig till målet. Det skadar inte att jag gör annat än att jobba när jag inte kan ta någon semester alls som trots allt var min plan efter sommaren. Då hade jag sett framför mig en helt ledig vecka i november, mendet sprack rejält, får man väl ändå säga.

Idag släpptes min fjärde bok för i år, Sonja och Maggan firar jul. Även den här är kortare, kommer bara ut på ljud och e-bok, men jag hoppas ju förstås att den någon gång släpps i papper också.
Kanske 2021 eller något sådant?
Jaja.
Jag tycker att den var mysig att skriva så förhoppningsvis gillar lyssnarna den också.


                     Sonja och Maggan firar jul (e-bok)



2 kommentarer:

Anki sa...

Jag som tycker det är så mysigt med böcker. Får väl vänta då. Ha en fin kväll. Kram Anki

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, den här gången så.