Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 augusti 2020

Älskar min nya dator.

Den kommer inte att komma i närheten av ett matbord, utan leva sitt liv flera metar från kaksmulor och flottiga fingrar. Möjligtvis håller den längre då, hoppas det i alla fall.


En guldfärgad Macbook air, som var 2000 billigare på Elgiganten är på Mediamarkt!


Idag är det feelgoodfestival, digitalt. Jag är i samma seminarium som Birgitta Bergin och Karl Ljung. Ska bli kul. Mitt event startar 16.30 och jag behöver gå hemifrån typ kvart i fyra. Jag tror eventuellt att jag tar tunnelbanan eftersom den går direkt till Gamla stan där Printz publishing ligger där inspelningen sker.

Sedan pandemin bröt ut har jag tagit tunnelbanan en gång, och vi får väl se om det blir så eller om jag istället tar bilen. Det utlovade regnet skvätte möjligtvis lite i morse men det är en rätt tryckande värme ute och att gå en längre promenad till en inspelning känns inte ett dugg upphetsande. Att hitta parkering i Gamla stan är rätt knepigt en lördag.

Jaja.

Nästa gång jag har något planerat är den 26e då jag ska skjutsa Jonathan och sedan den 1 september då min semester är över.
Helt galet att det redan har gått tre veckor. Men jag tänker vara ledig ända tills jag får tillbaka mitt manus från Teresa. I september har vi sagt, men inte när.
Jag tycker att det är urskönt att inte ha några deadlines just nu.


Det var det. Lördagsrapport från skrivbordet.
Tjohej.









Inga kommentarer: