Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 5 augusti 2020

Jaha, semester.

Inte alls dumt, måste jag säga. Idag tog jag en biltur till Värmdö, där jag tog ett varv vid vattnet och sedan åkte hem igen. En perfekt liten utflykt.
Jag är annars fenomenal på att inte göra ett dugg. Jag är egentligen inte särskilt rastlös – däremot har jag ett omvittnat dåligt tålamod. men det är liksom en annan sak.

Dent här sommaren har jag gått bananas på onlineshoppingsreor och jag är nu helt ekiperad till hösten. Idag kom ett par coola handskar med fransar eftersom mina covid19skinnhandskar nog ska slängas efter den här epidemien ... jag har på mig dem fortfarande så fort jag lämnar lägenheten. Vill inte ta i några dörrar och det är ju möjligt att de är fulla av virus vid det här laget. Ewh.




I morgon kanske jag åker någon annanstans, vem vet. Att ha tillgång till oceaner av tid känns underbart.
Förresten vill jag nog fortsätta läsa min bok i morgon. Vädret ska bli sådär, så det passar ju snorbra.


Det var det. Onsdag, första semesterveckan av FYRA!!
Hurra!





Inga kommentarer: