Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 9 augusti 2020

Det är verkligen inte meningen

att ta ledigt från Bloggen under semestern.
Det är som om jag har mycket att göra, fast det har jag ju inte, tvärtom.

Jag  läser lite, solar lite, dricker en hel del kaffe, funderar på nya utmaningar, inser att det plötsligt är mörkare kvällar, ser på tv,  ser en film, vattnar blommor, äter, googlar kläder, planerar Jonathans födelsedag (onsdag), planerar möten (efter semestern).

Idag har jag  här på morgonen pratat med Simona i vår Live – som vi har varje söndag klockan 10.00 för den som är intresserad. Vi kör ett tag, i alla fall fram till Simonas release i oktober, har vi sagt.
Det är kul, vi hörs sällan i veckorna annat än på mejl och mess, så att ses är förstås roligt.




Just nu funderar jag på balkongen och om jag ska lägga mig där, kanske?
Av någon obegriplig anledning påstår SMHI att det ska komma en regnskur senare, vi får väl se hur rätt de har.




Hoppas att ni har det fint var ni än befinner er!

2 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

Det låter som om du har en härlig semester, laddar batterier är ju toppen inför ett nytt arbetsår.
Jag har fått en spark i baken genom din skrivskola (!!) och gör ett nytt försök att få till min best-seller :)
Men, jag har ändrat perspektiv så som du föreslog, att om man inte får berättelsen att snurra på så kan man prova att byta perspektiv... och det gjorde jag... och det blev intressant och roligt igen!
Så, tusen tack för det tipset!!
Just nu ska jag fundera ut hur min huvudperson ska kunna smita osedd därifrån hen är... såååå roligt!!!

Ha det gott!

Åsa Hellberg sa...

Åh, vad roligt att höra. Hurra!