Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 13 augusti 2020

Det var en bra dag i djuparken.

Jonathan fyllde 26 och både han och Linnea tycker att det är mysigt att åka till Kolmården, så där var vi igår.
Först på slutet, stående framför favoriterna chimpanserna, blev det för varmt. Men annars finns det skugga överallt i parken och vi traskade runt nöjda och glada, trots hettan.
Sedan hem, handla och därefter åt vi skaldjur, jordgubbstårta och godis.
Vi träffades vid pendeltåget klockan 8.30 och de tog en taxi hem till sig vid 23, så det blev verkligen en heldag.
De är finast i världen.












Idag är jag seg. Jag åt massor som min kropp är avvänjd från, och det känns alltid dagen efter nästan som om man är lite bakis eller smårisig. Jag minns det sedan tidigare och det kommer att vara bra i morgon igen.

Solen gassar så jag måste väl gå ut på balkongen en stund, men i min värld är sommaren över när Jonathan har fyllt år och nu får det gärna vända mot höst temperaturmässsigt. Men det verkar vara mer högtryck på gång och jag antar att jag står bättre ut med det i morgon än i dag.

Typ så, torsdag i orten. Bra dag ändå, så här långt.





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vilken fin dag ni fick tillsammans. Det är nog så att Augusti är den nya sommarmånaden. Förr var det Juni, sen Juli nu ett tag och numera Augusti.

Åsa Hellberg sa...

Eller hur? Det känns som om det har varit så i flera år!