Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 20 augusti 2020

Det är dags för en ny dator i det Hellbergska hemmet.

Den här ska  lämnas  in, för varenda tangent behöver ta mig fan bytas ut om jag ska kunna skriva som folk.  Jag blir tokig när det hakar upp sig när jag skriver, jag tappar flödet helt och hållet. 

Jag hade den ju inne på rengöring men det hjälpte inte som jag hade önskat. 6 böcker kanske är max per dator. Jag brukar byta vartannnat år typ, och nu är det snart tre tror jag.

Hittade ett finfint pris på en ny (2000 billigare än på Mediamarkt),  på Elgiganten, så om ett par timmar åker jag till Kungens kurva och hämtar den.

Hurra vilket bra beslut, istället för att hålla på med något som inte funkar och  som jag är på väg att slänga in i väggen.

Det var det. Annnars hade jag  tänkt att  åka  på  utflykt idag, men  det får vi väl se om jag kan då. Det blir fel håll för utflykt om jag ska hämta dator. Å andra sidan hinns väl både  och  med kanske.
Jaja.

Nu ska jag äta frukost och tvätta håret – det lilla jag har kvar.
Helen tipsade om hudläkare som inte har krav på remiss och det är kanske dags för det.
Igår la jag till magnesium i min bunt av vitaminer, för jag tänkte att min nya konsthållning kanske  påverkar. Jag har gått ned kanske tre kilon i vikt och då kan man ju tappa hår.

Det var det, denna torssdag.

Hoppas  att ni  har det finfint var ni än befinner er!

















2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Min dator är segare än seg, men för mig är den ju inget arbetsredskap. Ändå blir jag trött på den. Lycka till med nyförvärvet!

Åsa Hellberg sa...

Ja, jag fattar precis. Man vill slänga dem i väggen!!