Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 27 augusti 2020

Naturligtvis vill ni veta allt om mitt städprojekt,

det jag kallar "tvätta ned hemmet."




Jo tack, jag har tagit mig an första delen i badrummet som handlade om att rensa skåp. Där är det nu rent och prydligt och tog betydligt längre tid än jag hade räknat med. Del två i det projektet är att slänga ut allt i hallen och tvätta ned väggarna med den nya svampen på skaft som jag köpte till ändamålet igår.
Och en dammvippa på långt skaft så att jag kan få bort dammet som förmodligen ligger PÅ skåpen.





Så dag ska det färdigställas badrum, vilket betyder att i morgon och på lördag är det vardagsrum och kök som gäller.

På söndag sovrummet och sedan hallen.

På tisdag börjar jag småjobba eftersom jag har ett möte i stan klockan 10.00. Eventuellt med ansiktsmask på. Vi får väl se. Agenten är med på länk eftersom hon är rädd för smitta.

Där har ni det. Planen, som fortfarande är aktuell.
Nu ger jag mig väldigt sällan när jag har bestämt mig för något, så städat kommer det att bli.
Punkt slut.




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vad du är duktig! Önskar jag kunde få för mig att göra samma sak.

Åsa Hellberg sa...

Det får du när det blir tillräckligt skitigt! Du har det för rent hos dig, helt enkelt!