Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 16 augusti 2020

Söndag,

snart dags för Söndagslive med Simona.

Min semester lunkar på, jag gör inte ett knop för mycket.
Igår: jag provskrelite på en idé men av det blir det nog inget mer skulle jag tro, jag räknade ut en massa moms som ska in i systemet senare idag, satt en timma på balkongen med fläkten bredvid och kom på att jag måste åka in med datorn igen så att min mellanslagstangent kan bytas ut mot en som funkar bättre än den här. Det blir dubbelslag och ibland inget mellanslag alls och jag blir tooookig på det.

På sin födelsedag visade Jonathan upp rejäla skrapsår på benet och berättade att hade vurpat på en elsparkcykel som han och Linnea gillar att åka ibland. Det är vansinnigt populärt i Stockholm och han lärde sig åka den här sommaren.
I alla fall.
Vi pratade om att det ju var tur att han inte skadade något annat, som händerna, han behöver ju dem i jobbet. Jag berättade också om Simonas fall och att hon slog i huvudet (ni som lyssnar på vår söndagslive vet vad jag pratar om.)

Well, igår föll han rejält och bröt armbågen. Han ringde sent igår när han var klar på akuten. Tack och lov behövde han ingen operation men ska ha en mitella i 6 veckor. Han hade fruktansvärt ont och var rädd för att ta av och på den eftersom den ska vara av på natten, men han vänjer sig väl.
Jag frågade aldrig vilken arm men tror tyvärr att det var höger, om inte fotot han lagt ut gör det spegelvänt (jag är usel på det där). Sedan blödde en tå och han hade fått en rejäl smäll på häcken.

Jag hoppas att han aldrig åker på en sådan där igen, det kanske inte passar alla helt enkelt.


Det var det.
Söndag. Hoppas ni har det bra i värmen!





Inga kommentarer: