Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 11 februari 2021

Det är lata tider.

Jag har till och med glömt att blogga!
Min fina blogg som i dagarna (24 feb) fyller 12 år. HERREGUD!

Jag började blogga samtidigt som mitt första manus blev antaget. Det var min dåvarande förläggare som föreslog det, och att jag skulle ha Facebook. Bloggen älskar jag ju – som ni vet vid det här laget, men Facebook var aldrig min grej riktigt. För många människor att hålla koll på och man ska vara engagerad i människor på ett sätt som jag helt enkelt inte är. 
Bloggen var extra roligt eftersom jag där fick kontakt med andra skrivande, som Simona Ahrnstedt till exempel.

På FB har man följare (eftersom min är öppen för alla) som man inte vill ha kontakt med och det är också pressande tycker jag. 

Bloggen följs av få, jag är hyfsat öppen och den är rätt enkel i sitt lilla format. Dessutom är den ju världens bästa dagbok. 

Den gamla, för jag hade en annan först (också Blogger) var fylld av klokheter, den här är mer trams. Men det speglar också mitt liv. Det var allvar då, väldigt allvarligt. Det är det inte längre. 
Mitt liv är enklare, och det ser man (jag) i den här bloggen om man (jag) jämför dem. 
När jag startade den här var jag ute ur det som var kämpigt och hade dessutom bytt jobb-bana helt, så det var ett utmärkt val att dessutom skifta blogg.

Den här veckan är jag skrivledig. Jag ägnar mig åt administration, momsdeklarationen ska vara inne i morgon.
Igår, när jag hade gjort alla beräkningar, funderade jag mest på mitt badrum. Jag behöver fräscha upp det med nya mattor – för de jag har är 150 år – och ett nytt draperi vid badkaret. Sådant kan jag googla i timmar. 
DÅ HAR MAN GOTT OM TID, kan man säga.

Nu hittade jag inte det röda, lite orientaliska som jag hade hoppats på, istället blir det fortsatt grått.



Men jag piffar till annat. Handdukar och sådant som också behöver bytas ut. 
Inte så mycket badlakan som småhanddukar, som är slitna och missfärgade. Piff som inte är svindyrt, bara roligt. Typiskt Åsagöra när jag inte ägnar mig åt manus. 

Sen hittade jag en perfekt väska till en grön kavaj jag har. Halva priset, tror typ 500 kr. Och det är BILLIGT för att vara jag och handväskor. Märket heter Hvisk och är danskt




Idag ska jag lämna in bilen på tvätt och köra den varm, i morgon göra klart momsdeklarationen, på lördag kommer Jonathan och Linnea hit (om de har varit försiktiga med kontakter) och på söndag ska jag vara med på ett födelsedagskalas online för en liten pojke som fyller 1 år. 

HERREGUD, vad mycket jag har att göra!






Inga kommentarer: