Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 1 februari 2021

Måndag morgon, och jag vaknade innan klockan ringde.

Jag måste säga att jag är rätt sjusovig nu. Som i att klockan oftast ringer 9 och att jag inte släcker förrän 1. Det är så mycket jag plötsligt måste pyssla med sent på kvällarna i min säng. Jag måste se Grey´s anatomy, måste se massa korta Reels (roliga filmer) på Instagram och det är lätt att fastna i det. Naturligtvis gör jag allt samtidigt. Gör inte alla det?

Jaja. Jag lever själv (Tack Gode Gud) och gör som jag vill. Jag missar inte mitt arbete, jag bara sover lite längre. 

Jag har kommit till knappt hälften i andra genomgången av manuset innan det ska tillbaka till min redaktör och jag håller mina 20 sidor om dagen och det är så roligt att jobba. Det är inte så många tillägg nu, däremot omskrivningar. Just det skulle jag kunna hålla på med precis hur länge som helst. Men nästa om en vecka måste jag släppa det till min redaktör för den här gången. Det blir minst två varv till med det, så jag hinner dutta mer.

Utöver det så vädrar jag alla kläder i garderoben idag, och antagligen i morgon eftersom jag bara har en vädringskrok och inte kan hänga ut hur mycket som helst.  Byxorna har jag slängt över min tvättställning. Det blir alltid en lite unken doft i garderoben vilket har mer med den än med kläderna att göra. Nu blir den i alla fall skurad, jag ska köpa doftpåsar och så håller kläderna sig doftfräscha ett tag till. Jag har mycket som inte behöver tvättas, så det är perfekt att bara vädra istället. 



Det var det. Måndag i Farsta. Nu frukost, cykling och sedan jobb. Tjohej. Bra dag så här långt.


Inga kommentarer: