Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 14 februari 2021

Valentines Day.


Jag blev oväntat firad igår med blommor, godis och skumpa (utan alkohol såklart) av mina två fina, Jonathan och Linnea.



De promenerade på isen och ringde mig.

Mysdag med hamburgare, Mello och film. Jag tror inte att jag kom i säng förrän klockan 1 typ.

Idag är jag lite småseg med har ändå varit på en liten promenad till centrum (20 minuter fram och tillbaka), har diskat och tvättat en maskin med nya handdukar (de går ju inte att använda annars. Bäst är de efter typ 10 tvättar). Sedan firade vi Hamilton som fyllde ett år med ett digitalt födelsedagskalas, och klockan 16 ska jag för första gången på väldigt länge till tvättstugan för att bli av med allt på en gång. 


Nya matchande handdukar



Från dagens promenad i Farsta

Igår var jag och tittade på ett område mer norrut, nära Jonathan, där jag hade sökt en lägenhet via bostadsförmedlingen. Jag ligger såpass bra till att jag ville kolla närmare på huset. Man kan inte gå på visningar längre, utan måste bestämma sig efter en ritning och då får man själv undersöka hur det ser ut runt omkring.


Men den är såpass dyr att det måste i så fall vara perfekt och om jag blir erbjuden den (jag står på 4e plats) kommer jag att tacka nej. 

Jag älskar ju mitt insynsfria läge på den här, och där skulle jag tappa det helt. Dessutom verkar det väldigt stökigt och svårt med parkering och då måste man ha garage vilket är ytterligare 1500 på hyran som redan var på 13 000. 

En trea vore toppen, i nyproduktion. Och gärna i det området. Men jag vill inte ha insyn (och jag vill ha badkar!!). 

Det finns så många fördelar med nya lägenheter att jag nog inte vill bo i annat i framtiden heller. Det är totalt tyst i den här lägenheten. Jag träffade en granne igår som har en skällande hund i våningen över sin och de hörde den eftersom den alltid skäller dag och natt. Om det inte hade varit nyproduktion hade det hörts förfärligt högt. 

Men hör jag inget här. Lugnt och tyst för introvertaBerta.

Hoppas att ni har det bra, är friska och är vid gott mod.





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Friska på sätt och vis.
Vad kul med mello-sällskap. Mycket ska falla på plats vid bostadsbygge!

Åsa Hellberg sa...

Hoppas att det gick bra för din man!