Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 3 februari 2021

Vanligtvis brukar jag inte alls uppskatta snö i Stockholm,

 men det som allt annat är annorlunda i år. Jag är ju inte ute i den, jag ser den bara genom fönstret. Och det är så himla fint. Igår stod jag på balkongen och fotade, men det var betydligt mer magiskt i verkligheten är vad jag lyckades fånga på bild.






Och vad roligt för alla barn! Och mina skidåkande vänner. Helen sa igår att hon åker varv på varv i sitt spår i Hässelby där hon bor. Hon älskar längdåkning.


Själv provade jag på det när jag bodde 3 år i Sälen, men det fanns inget i det som tilltalade mig. Jag hade ingen teknik, dålig valla och kom mer bakåt än framåt när jag åkte. 


Nej, tacka vet jag utförsåkning, det är min grej det. Och att åka skridskor, det har jag alltid tyckt varit roligt. Nu var det några år sedan jag åkte, men det skulle jag inte ha något emot att göra den här vintern. Vi får väl se om det blir något av det.

Just nu snöar det igen och idag ska jag bara vara hemma och jobba. I morgon behöver jag storhandla eftersom min bil kommer att vara utlånad hela helgen, och eventuellt ska jag också handla åt mina ungar i Sundbyberg. Linnea är lite krasslig och testar sig idag och är hon smittad blir ju Jonathan det också. Det är ju svårt att INTE stöta på varandra i en tvåa. 

Så Yoghurt, cykel i 20 minuter och sedan jobb. Där är förmiddagens schema!





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Även om han inte blir smittad (alla blir ju inte det) så lär han räknas som smittspridare och hamna i karantän ändå...
Det är svårt att fånga vintern på bild!

Åsa Hellberg sa...

Just det såklart.