Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 17 februari 2021

I den pyttelilla offentlighet

 som man som författare befinner sig i, får man en hel del ovälkomna förfrågningar, "komplimanger", direktmeddelanden och annat som på något sätt hänger ihop med mediaframträdanden. Och det kan jag stå ut med. 

Det jag INTE klarar är direkta sms, som jag fick idag. Eller för den delen telefonsamtal som jag har fått tidigare. Det är invaderande, ett övertramp och kommer alldeles för nära. I min värld använder man bara telefonnummer om man har fått det av innehavaren av det, inte för att man kan googla sig till det. 

Nu blockade jag den här personen direkt idag och vederbörande kommer aldrig att kunna höra av sig till mig igen. I alla fall inte per telefon. 

USCH!

Roligare är det att göra research. Just nu läser jag och försöker hitta en sorts värld att placera mina nya karaktärer i under tiden jag väntar på att få tillbaka Flanagans 3 (nästa vecka).  Så kul!

Hurra för att jobba, det är ju det bästa som finns ändå. 


För exakt ett år sedan gick jag in väntans tider och skrev det här blogginlägget.

Förväntan är för mig en stor del av resan.







2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det blir säkert bra, det här nya projektet!

Åsa Hellberg sa...

Ja, hoppas det! :)