Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 28 mars 2022

Då har jag beställt tapet.

 Den i förra inlägget. OM den kommer den här veckan sätter jag upp den i helgen. Jag har för säkerhets skull skickat den till mammas adress, vi får väl se om den hinner fram till på fredag. Den bör göra det i alla fall. Annars får den ligga kvar på utlämningsstället tills jag kommer nästa gång. 

Alltså måste jag komma ihåg att ta med min stege och så måste jag köpa tapetklister. Jag har Bauhaus inte så långt härifrån och kvistar dit i veckan. Jag minns inte om jag behöll tapetbordet jag använde senast. Troligtvis inte, men det är i papp och inte dyrt, så det fixar jag också på Bauhaus om det inte står i källaren. 

Jag har jobbat på bra idag, är på sidan 90 (av typ 250 sidor) och än är det bara småsaker, vilket gör att det rullar på. Nu slutade jag eftersom jag kommer på mig själv med att ögna och då missar jag ju mitt ordpyssel. Det kommer antagligen finnas tid för att ta ett varv till innan det ska in, och då tar jag bort alla påpekanden så att jag får ett rent manus, det är så mycket lättare att se och läsa då. 

På onsdag ska jag besöka solkliniken för första gången. Det ska bli intressant. Jag tycker att jag har fått tillbaka lite av eksemet på armbågarna och det stör mig eftersom det var nästan helt borta. Förhoppningsvis kommer det att bli bättre av den där behandlingen. Nu ska jag bara smörja med kortisonet ett par gånger i veckan, för det är så behandlingen ser ut. Men hur man gör med den krämen om eksemet genast kommer tillbaka när man slutat med den, vet jag inte. 

JAJA. Det löser sig, mina problem är små jämför med hur många andra har det.

FY vad hemskt det är i världen. Jag tvingar mig att läsa, trots att det är vidrig läsning, men det är det enda lidande jag behöver utstå och det känns som en solidarisk handling att i alla fall läsa om det andra tvingas till.

Det var det. Ny vecka, och mindre än en månad kvar tills min födelsedag. 



Jag städade i alla fall igår, och sedan såg jag Bridgerton en gång till. Älskar den där serien!

Inga kommentarer: