Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 31 mars 2022

Tjohej vad det går undan i redigeringsfabriken.



 Det här är en barnlek mot förra omgången, vilket väl betyder att jag gjorde ett bra jobb då. 30 sidor idag, vilket gör att jag nu har redigerat ungefär hälften. 

Alltså kan jag packa bilen. Jag ska försöka få med min zebrafåtölj, den funkar för mamma och mig att bära tillsammans. Jag kan i värsta fall säkert ta den själv också om det behövs, men först och främst måste den ju in i bilen. Och det ska jag testa strax. Det vore lysande om Volvon bredvid mig i garaget är ute på vift just nu! Håll tummarna!

Resten av dagen ska jag mest försöka hålla mig vaken, jag vaknade ALLDELES för tidigt i morse, eller så släckte jag för sent. Sex timmar är för lite  och i kväll siktar jag på att SOVA klockan 22, alltså måste jag lägga mig klockan 20.00, för jag vill ju alltid se lite serier och sånt innan jag somnar.

En bra sysselsättning är att printa ut räkenskaperna för de senaste tre månaderna och markera in- och utposter som ska in i företaget. Det tar inte så lång tid och kräver inte supermycket vakenhet, men är skönt när det är gjort. Det är första delen av tre, resten tar jag när jag kommer hem från Fjällbacka då jag också ska deklarera 2021.

Något som inte kom in som det skulle det här kvartalet är förstås avräkningen från min förra ljudbolag, Wordaudio (deadline idag). Jag är inte förvånad, de är alltid något med deras utbetalningar som inte följer avtalet. Alla andra är exemplariska. De som bara har dem som förlag måste ju tro att det är så branschen ser ut. Men dem måste man tjata på och det kan vara bland det värsta jag vet. 




Nu är det bilen, jag och Zebran!


NÄ, det gick inte. FAN. Men den kommer förhoppningsvis att gå in i lastbilen jag ska hyra i maj.

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så typiskt att det inte gick 😏

Åsa Hellberg sa...

JA, galet surt.