Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 17 mars 2022

Hastiga bra beslut,

 alltså åker jag till västkusten i morgon. Vi ska (brorsan och jag) fota lite i Fjällbacka när vädret är så fint som det ska bli i helgen. Och så ska jag bo hos mamma, som har fått sin fjärde spruta. 

Väskan är packad med tusen outfits eftersom Sverker ska fota mig inför nya boken. Om det funkar. Hoppas det. Återstår att packa ett helt skåp med smink, men det gör jag i morgon bitti när jag har duschat.  

Igår såg jag inspelningen av Carina Bergfeldt, superkul! Bra gäster, ni får se själva vilka i morgon. Det  var sista programmet för säsongen men det kommer mer i höst igen. 

Massor av folk man känner var där: I soffan Simona, Trude, John, Carinas bröder, bästis Henrik, styvpappa, svägerskor, svägerskas pappa, syskonbarn och Carinas mamma som är med varje sändning. Härligt opretentiöst gäng! 



Det var väl det, jag åkerkommer efter helgen men ni kan alltid följa med på resan om ni har tillgång till Instagram. 

Tjohoo


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Ha det så trevligt och kör försiktigt!

Åsa Hellberg sa...

Tack snälla, det gick tippetopp!