Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 3 mars 2022

Jag har så mycket jobb kvar!

 I morgon ska jag börja 8, om jag bara får tillräckligt många timmars sömn. 

I natt vaknade jag halv fyra och kunde inte somna om. Då hade jag bland annat drömt om Putin som dansade en slowfox med sin fru på ett bord framför mina ögon. Och så hade  jag ett amerikansk begrepp som upprepades i huvudet, jag minns inte vilket nu, men det hörs då och då i advokatserien jag ser på kvällarna. "The good wife." (Satan, vad bra den är). 

Sedan sov jag till 9 för att jag var tvungen av bli PIGG nog, åkte och köpte en gasplatta och två små gasbehållare och en dunk till vatten, så att jag kan koppla bort det. Jag behöver en radio också, men det köper jag på nätet. 

För de här dagarna behöver jag just koppla bort. Sociala medier (mer än bloggen) orkar jag inte med och det enda jag gör när jag är klar med jobbet är att titta på advokatserien. 



Älskar Christine Barinski  både här och i uppföljaren "The Good Fight."
(Och förstås i Mamma Mia)

Och idag körde jag fram bilen utan att sitta i den, och sedan backade jag tillbaka den utan att sitta i den. Man startar bilen och kör/backar med knappar på nyckeln, från en meters avstånd.

Helt galet, men otroligt bra i mitt trånga garage!

Det var det. På söndag kväll kommer jag att JUBLA (pga jobbet. Det kan ju hända att man gråter för annat såklart.)




2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Lycka till med skriveriet!

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack!