Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 26 mars 2022

Just nu ligger den här bäst till

 


Tror att den blir svincool på min vägg i den lilla lägenheten. Den finns också i en småblommigare variant med tror inte att den blir lika fin även om våden jag tittade på igår var det. Det är skillnad på våd och vägg.

Igår var jag på Ikea, tidigt, inte så mycket folk alltså. 

Det är som om jag helt och hållet har kopplat bort pandemin vilket är galenskap eftersom folk ju fortfarande blir sjuka. Jag måste skärpa mig framöver. Min brorsa fick Omikron (förmodligen), och sedan hjärtflimmer med sjukhusvistelse som en eftersläng. 

I alla fall. Ikea (och köttbullar) och sedan tapeter. När jag kom hem gjorde jag våfflor (glass och sylt), åt chips och tittade på hela säsong 2 av Bridgerton. SÅ mysig. Ska se den snart igen. Den första säsongen tror jag att jag har sett fem gånger. Jag älskar historiska dramer när de berättas så här. 

Jag minns ju hur jag SLUKADE Simonas första bok (jag har slukat alla, men den första var min första historiska så det var speciellt). Överenskommelser. Har ni inte läst så gör det genast! Om jag någon gång skulle skriva Romance skulle jag vilja skriva historiskt. Det är så mycket med det som är härligt.

I säsong 2 bäddade man för framtida säsonger. Det ser jag fram emot!

Idag är planen jobb och sedan städ och röj. 



RÖJhögar på väg någonstans. 


Jag hade en svinstor väska från Clas Ohlson där varenda vinterjacka gick ned. Nu ska jag bara få in den i garderoben också. Om jag röjer en hylla där, får den plats. 

Därefter ska jag kolla vad jag har i förrådet som jag vill ta med till Fjällbacka. Jag har stora tavlor med Guldramar som inte passar här, men som jag tror blir fina där. Jag har inramade foton, porslin och annat som jag också ska ta med. Så källarkoll senare idag är en bra grej. 

Sedan behöver jag promenera (MÅSTE faktiskt, om jag ska klara gå i timmar i New York om en månad) och sola. 

Typ så, bra lördag för mig så här långt. Jag har en PLAN!



3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det var en fin tapet! Jag har just börjat på andra boken Bridgerton.

Åsa Hellberg sa...

Bra, eller hur?

Eva-Lotta sa...

Jodå, rätt bra!