Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 26 november 2023

Ännu en helg med Snorpan Hellberg,

 och jag har inte ens öppnat alla mina dokument. I morgon har jag deadline för ett av dem som jag nästa gång får tillbaka för korrläsning.

Jag har så pressat med tid, och måndag till torsdag ska jag enbart ägna åt att skriva på mitt Spanien2-manus. Det får ta den här veckan och nästa, sedan måste det faktiskt vara klart för då behöver jag lägga kraft och energi på redigeringen av sista Fjällbackaromanen. Deadline 15 januari. 

Men så mysig helg med Selma. Idag träffade vi syrran som till att börja med backade inför hur PÅ Selma var. Maja, som hon heter, var inte alls lika brottarsugen. Hon hoppade upp i allas knä när Selma attackerade. Så gullig. Men sedan kom hon igen och då lekte de riktigt bra ihop. Ett par gånger rök de ihop, men det gick snabbt över.





Maja har lekt med grannhunden lite, så hon har blivit mer van än Selma som för första gången sedan hon lämnade sina kullsyskon fick nosa på en annan hund. Hon blev tokig av lycka och kunde liksom inte hejda sig i sina försök att leka. Hon är aningen tjockare än sin syster, och har dessutom tjockare päls, så hon blir ju lite större och för Maja var nog Selmas energi i största laget. 

Där har vi det. Liten och Stor Hellbergs helg i Farsta. 

När vi ses nästa gång är på fredag då det är dags att få nycklarna till lägenheten på Värmdö. Selma, Jonathan och Linnea ska med och titta. Iiiii. Jag har ångest och tycker att det ska bli roligt, samtidigt. 

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Så spännande att du redan får nycklarna!

Åsa Hellberg sa...

JA, tack, så kul. Och även om det blir dyrt så är jag så glad att jag har tre månader på mig att flytta.