Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 november 2023

Jag jobbar och glömmer blogga.

 Det är ju inte klokt! Min älskade dagbok. Skärpning.

Igår gick jag i mål med redigeringen av España por favor, återstår två omgångar korr där jag den sista av dem skrivet ut hela manuset. 

I mellantiden MÅSTE jag skriva klar Spanien 2. Jag ska flytta och behöver få in mina pengar som ligger i det manuset, annars blir det inga tapeter och flyttfirmor. Men också skönt att bli klar, äntligen. Jag har aldrig haft så långa uppehåll som jag har med det här manuset. Det brinner ju inte alls, men jag vill blir klar så att jag kan börja fundera på det som jag ska ägna mig åt på min skrivresa i januari. Mellan 15e och 29e januari ska jag sätta första fjärdedelen av något helt nytt. 

Just idag ska jag åka till min nya förort, Gustavsberg (bor några kilometer därifrån), och se mig om. Jag ska hitta till Ica Maxi, gå in i färgaffären på Värmdö marknad och kanske kolla in i porslinsfabriken i centrum. 

Det värsta är att jag måste tvätta håret innan det. Händerna blir tyvärr helt kassa efteråt. För lång tid i vatten ställer verkligen till det.

Nu har jag i alla fall fått svar på alla blodprover, som var finemanga, och det som återstår är en lungröntgen nästa vecka. Jag får välja själv om jag vill ha medicinen i sprutor eller tabletter och kommer att välja sprutor, eftersom det ger minst biverkningar. Eftersom jag går privat betalar jag ju allt själv, men kommer ju snabbt upp i högkostnadsskyddet för mediciner så just det behöver jag kanske inte bekymra mig om. 

Jag måste bara kolla så att jag kan ta en covidspruta i januari, innan jag åker till Kanarieöarna. Hoppas att det funkar med medicinen.

Så idag ska jag göra småjobb efter att jag kommer hem från min utflykt, men sedan städa inför att Smulan kommer hit i morgon. Golven är viktigast. Jag vill ju inte att hon ska få i sig hudflagor från äckligt eksem eller annat som kanske ligger på golvet. 

På söndag ska vi äntligen träffa hennes halvsyster, Elsa, den första hunden Selma kommer att få gå nära sedan vi hämtade hem henne. De är väldigt lika i storlek och päls, inte heller Elsa har blivit pudellockig (pappan är ju 100% pudel) däremot är hon betydligt ljusare än Selma. Det ska bli så roligt att se hur de reagerar på varandra. 

Där har vi det. Torsdag i Farsta. 



Fin morgon

Tjohoo

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Du har ju inte precis brist på sysselsättning 😉