Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 19 november 2023

MYSHELG

 med en Selma som inte kissade på golvet en enda gång. Två ggr på kissmatta (när jag inte förstod att hon var nödig) och sedan på kvällen tre planerade gånger på mattan på balkongen eftersom jag inte går ut sent på kvällen.



Bild snodd från Jonathans insta




Snorpan




Både natten till igår och idag sov hon i runda slängar 7 timmar. I natt vandrade hon runt lite i sängen, men hade ingen avsikt att väcka mig, bara att hitta ett nytt ställe att sova på. Hon har sovit längst ned, på höger och vänster sida, sovit nära och lite på sidan. Ovanför mitt huvud med sitt huvud på mitt och tryckt intill väggen. Det är så mysigt att ha henne i sängen. Misse ville ju aldrig det.  

Jag vaknade själv strax efter sex och då tog jag ut henne. 

Klockan 10 var vi i Sumpan, och hon sprang hela vägen från bilen hem till Jonathan och Linnea. Hon visste precis var hon var. Så glad att träffa båda. Snuttan! Tack och lov för att hon tycker så mycket om oss alla tre.

Nu är hon där till på fredag, när jag ska tokjobba klart Spanien 1 som har deadline den 27e, och sedan ska jag vråljobba med del 2 så att den är klar att skickas in när jag får tillbaka Fjällbacka 3. Däremellan ska jag korrläsa spaneinettan både en och två gånger. Jag hoppar mellan manus men än så länge funkar det. Om jag bara fokuserar hårt på ett i taget. Jag måste bara se till att stå på benen och därför kommer jag att tacka nej till allt i december. 

Jag hade ju corona den 15e september, och att ta vaccin nu rekommenderas inte vad jag har förstått (när man har haft det så pass nyligen). Kanske innan jag åker till Kanarieöarna, den 15e januari? Jag behöver kolla det. Eller någon av er som vet (och inte bara gissar)?

Att bli sjuk innan jag ska flytta går ju faktiskt inte. 

Idag har varit en tröttdag, jag har enbart kollat på mina tapetprover (inte fallit 100 för någon än) och sovit en stund.

Nu tittar jag på den UTMÄRKTA Saknad, aldrig glömd, på Svt. I morgon ska jag jobba och sola, det är det enda.

Hoppas att ni har det bra, alla verkar sjuka just nu tycker jag. Krya på er i så fall!


Inga kommentarer: