Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 29 november 2023

Jag håller mig vaken

 för att jag ska lyssna på Simona på P1 någon gång efter kl 15.00, och därefter ska jag som vanligt ringa  mamma, men sedan måste jag ta en tupplur om något vettigt ska bli gjort i manus idag. Jag har massor kvar att göra, men är just nu alldeles för trött. Vaknade kl 4 i morse och kunde nog inte somna om förrän typ en halvtimma innan jag var tvungen att gå upp, åka till stan och till röntgen.

Sen tog jag en smidig pendel hem (20 minuter från Odenplan, typ 10 minuter snabbare än tunnelbanan), lagade lunch och sedan promenerade jag till Centrum och hämtade bilen som jag hade lämnat in på VÄLBEHÖVLIG tvätt. Vit bil ska vara vit, inte grå som min bil var nu. Jag tvättade Hyndan oftare, men så använde jag den mer. Åkte längre eftersom jag gjorde fler resor till Fjällbacka.

Nu ska jag dit i vår, vid två tillfällen, i mars och i april (tror jag i alla fall). 

Alltså kom jag igång sent idag, och sent är inte min grej, särskilt inte om jag har sovit dåligt. Men jag ska KÄMPA på.

Idag sa jag upp lägenheten. Inga tårar, men åh, vilken bra hyresvärd kommunägda Familjebostäder är. 

Nu börjar jag ju om igen i Stockholms bostadskö och har inte tillgång till en internkö (betydligt kortare än den andra) som jag har haft hittills. Trivs jag inte får jag helt enkelt bita i det sura äpplet och bo kvar ändå, i alla fall de närmaste tio åren om jag inte köper något i ... Oxelösund. 

Men det blir bra! Igår köpte jag en tapet till, spontant, för jag bara VISSTE att jag ville ha den.



Antingen i vardagsrummet eller i det stora sovrummet (som jag inte ska sova i, är ju tanken.)

Mönstret är stort, så som jag gillar. 

MEN nu kan jag nog inte ha knallrosa soffor längre, utan måste tänka om. Det blir väl ett vitt överdrag till min gamla först och främst, sedan får vi se vad jag gör. 

Nu kommer Simona, hejhej-

Inga kommentarer: