Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 8 november 2023

Är det inte märkligt

 att mitt psoriasis nu aldrig har varit BÄTTRE, inte ens i somras, än det är nu när jag äntligen ska till doktorn (i morgon). Visst finns rester kvar för huden ramlade ju av, men inflammationen är helt borta. Inte minsta lilla svid i händerna nu, för dryga veckan sedan var jag tvungen att direkt smörja in mig annars skulle jag inte kunna göra något alls. 



i slutet av oktober







Idag
 


Men vilken fantastisk sak hud är ändå. Eftersom jag "tappade" hud och underhuden kom fram (såg det ut som) så kan man ju tänka att det ska ta lång tid att läka, men även om den fortfarande inte är "läkt", så är känslan det i alla fall.

Jag har ont i ett lillfinger, och det minns jag inte har haft tidigare, men det kan bero på att jag vurpade häromdagen när jag var ute med Sema. Låt oss hoppas det. Någon psoriasisartrit vill jag inte ha. 

Idag ska jag hämta Selma kl 11. Hon ska vara hos mig ett dygn när Matte Linnea ska göra annat. Jag behöver också jobba och hoppas att jag kan redigera 20 sidor av Spanien, för det är hög tid att komma igång med den. Det ska bli mysigt att ha henne här idag. 

Inte ett ljud från bostadsbolaget på Värmdö än så länge. Måndag är tillträde så jag vet inte riktigt hur de tänker.

Jag vill in och mäta, titta, känna och börja boa. 

Om händerna är bättre kan jag tänka mig att tapetsera och måla själv. Perfekt görande i december när jag "bara" ska redigera Fjällbackamanuset och Selma är i Sumpan. Jag tycker ju att det är kul att göra själv och stoltheten vet ju inga gränser när jag får till det. Jag tycker fortfarande att lägenheten i Fjällbacka är så himla fin och trivsam. Men jag kan ju inte ha samma tapet igen, eller ...?

Igår hände något underbart. Jag hittade Will & Grace på Skyshowtime. Varför är det underbart, undrar ni. För att det är en av mina absoluta favoritserier. Bredvid Vänner och Sex and the city, är det den serie jag har sett flest gånger, och Viaplay hade den länge men plötsligt en dag var den borta. Och som jag har saknat den. 

Sedan dess har jag försökt förstå hur jag ska kunna se den och IGÅR kväll fanns det på Skyshowtime. Jag tror inte att den har funnits där särskilt länge för, som sagt, jag har sökt ofta på alla mina streamingtjänster.

Hurra för det!

Nu ska jag nog äta något, tror jag gör lite lax. Det är antingen nu eller vid 12 när Selma och jag kommer hem, och jag åt så tidig middag igår, kl 15.30 före jag åkte till Enköpings bibbla och föreläste (åt bara frukt), så jag jag behöver mat rätt snart. Mackor går ju bort, så det blir istället en frukostlunch. MUMS!

Där har vi det, en natt när jag bara har sovit 6 timmar av någon anledning, jag kunde bara inte somna om efter att ha varit uppe på toa. Och jag känner mig rätt pigg, så det blir väl en tidig kväll istället. 

Tjohej!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hoppas det gick bra hos doktorn. Du har iallafall bilder att visa.
Hoppas du fått säkert besked om lägenheten nu, annars får du ringa dem i morgon.
God kväll!

Åsa Hellberg sa...

TACK!